Ügyfélszolgálat: +36 70 538 8730 – Hétköznap 10–18-ig.

HP utángyártott kellékek firmware frissítése a 2023-as évtől

HP utángyártott kellékek és firmware frissítés – 2023-tól

Amennyiben a magasabb árfekvésű eredeti kellékanyagok helyett az utángyártottakat választaná az olcsóbb nyomtatás érdekében, az alábbiakban összefoglaltuk az ezek használata során esetlegesen felmerülő problémákat, valamint a megoldási lehetőségeket.

Nem ismeri fel a nyomtató a tonert vagy a patront? Hibaüzenet jelenik meg a kellékanyag telepítésekor?
Az alábbi információk segíthetnek ezek megoldásában.

Az utóbbi időben a nyomtatógyártók egyre gyakrabban adnak ki olyan firmware frissítéseket, amelyek telepítése után a nyomtató elutasítja az utángyártott kellékanyagokat.

Fontos tudni, hogy ezek a kellékek nem hibásak.
Működésük technikailag megfelelő, a gyártói bevizsgálásokon hibátlanul teljesítenek, ezért az elutasítás nem tekinthető minőségi hibának.

A jelenség bármely gyártó esetében előfordulhat, ha a toner vagy a tintapatron chipet tartalmaz.
Ezért szeretnénk néhány megoldási javaslatot nyújtani.


Mit tehet, ha a nyomtató nem fogadja el a frissen vásárolt utángyártott kellékanyagot?

A legfontosabb teendő:
az új nyomtató beüzemelésekor az automatikus firmware frissítést célszerű azonnal kikapcsolni.
Ezzel elkerülhető, hogy a nyomtató a későbbiekben elutasítsa az utángyártott kellékeket.

Amennyiben ezt elmulasztotta, és a nyomtató frissült, akkor sajnos nemcsak az aktuálisan vásárolt kellékanyagot utasíthatja el, hanem más márkájú utángyártott termékeket is.


Lehetséges megoldások frissített firmware esetén

1. Chipcsere:
Lehetőség van arra, hogy egy régebbi (még eredeti) kellékanyagon található chipet áthelyezzen az utángyártott kellékanyagra.
Ez gyors és hatékony lehet, de minden egyes patroncsere alkalmával ismét el kell végezni a chipcserét.
Hátrány: egyes gyártók eredeti chipjei nem távolíthatók el roncsolás nélkül.

2. Firmware visszaállítás (downgrade):
Tartósabb megoldás lehet a nyomtató firmware-ének visszaállítása egy korábbi verzióra.
Ez a lehetőség szinte minden nyomtatótípushoz elérhető, de nagyobb informatikai tudást igényel.
Amennyiben nem boldogul vele, érdemes szakemberhez vagy független nyomtatószervizhez fordulni.

A firmware downgrade módszer tintapatronos készülékeknél is alkalmazható.


Vásárlás előtti tájékoztatás

Az érintett termékek termékleírásában ezekre a lehetőségekre külön is felhívjuk a figyelmet.

Megrendelés esetén e-mailben küldünk egy rövid nyilatkozatot, amelyben kérjük Önt, hogy fogadja el az alábbi feltételt:

„A terméket nem vesszük vissza, amennyiben a firmware frissítés megtörtént, és emiatt a készülék nem fogadja el a patront vagy tonert.”


Színes nyomtatók esetében gyakori további probléma

Előfordulhat, hogy a nyomtató nem fogadja el a kellékanyagot akkor sem, ha annak fizikai jellemzői megfelelőek.
Ez legtöbbször akkor fordul elő, ha a nyomtatóban nem homogén a kellékanyagok típusa, vagyis keverve van eredeti és utángyártott.

A legtöbb szaküzlet, amely utángyártott kellékeket forgalmaz, felhívja a figyelmet arra, hogy ilyen esetekben minden kellékanyagnak utángyártottnak kell lennie a nyomtatóban.
Ez azért szükséges, mert az eredeti és utángyártott kellékanyagokon található chipek sok esetben nem kompatibilisek egymással, és emiatt a nyomtató hibát jelezhet vagy leállhat.

Webáruház készítés
Belépés
vagy
Elfelejtett jelszó
Betöltés...
Kategóriák
Menüpontok